Rehberlik Hizmetleri
Ögrencilerimizin her birinin ayri bir dünya oldugu gerçegini bilerek, bütün ögrencilere sunulur.
Ögrenciyi bir bütün olarak ele aliyoruz. Çocuklarimizin; zihinsel, duygusal, sosyal-psikolojik, fiziksel olarak tüm yönleri ile potansiyellerine en uygun gelisimi gösterebilmesini amaçliyoruz. Bu anlamda sorun yasayan veya yasamayan bütün ögrencilerin rehberlik hizmetlerinden çok daha etkin bir biçimde yararlanabilmesini sagliyoruz.
Bireysel Görüsmeler:
Ögrencilerin yas seviyelerine göre bilissel, duygusal ve sosyal alanlarda ortaya çikabilecek farkli sorunlar ile ilgili çalismalar yapilir. Sadece sorun yasanan alanlarda degil, güçlü olduklari alanlarda da ögrenciler desteklenerek; kendileri ile barisik, sorgulayan, saglikli, mutlu, kendi adina karar alabilen bireyler olmalarina yönelik çalismalar yapilir. Ögrencileri daha yakindan tanimak ve etkili bir sekilde yardimci olabilmek için test ve envanterler uygulanir.
Bireysel görüsmeler;
Oryantasyon Çalismalari:
Bilindigi gibi yasadigi mekân ve ögrenim gördügü okul degistiginde çocuklarimiz farkli oranlarda olsa da endiselenirler. Akillarinda "acaba" diye baslayan belirsizlik sorulari olusur. Yeni okulunda yeteneklerini gösterip gösteremeyecegi, basarili olup olmayacagi seklindeki sorulari kendisine devamli sormaktadir. Bu nedenle okulumuza yeni baslayan her ögrenci rehberlik uzmanimiz tarafindan karsilanir ve oryantasyon süreci baslar. Ögrencinin akran grubuna, okul kültürüne, egitim programina uyum saglamasini kolaylastiracak bu süreçte danisman ögretmen ve rehberlik koordinasyon içindedir.
Ögrenci Için Grup Çalismalari:
Grup Çalismalari, güvenli bir ortamda, bir uzman liderliginde, farkindaligi artirmayi ve kisisel gelisimi amaçlayan psikolojik danismanlik hizmetidir. Ögrencilerle yapilan grup çalismalari, elde edilen bilgiler isiginda, ayni konuda sorun yasayan ögrencilerimizi bir araya getirebilmek ve onlara grup destegi saglayabilmek amaciyla yapilir. Grup çalismalarinin neler olacagi akademik takvimimizde belirtildigi gibi, ögretim yilinda olusan ihtiyaçlara göre de olusturulur. Çalismaya liderligi, rehberlik uzmanlarimiz yapar.
Grup Çalismalarindan Örnekler:
Sinif Içi Rehberlik Uygulamalari:
Dönem basinda hedeflenen davranis ve sosyal becerilerin gelisimini saglamak ve degerlendirmek amaciyla her hafta sinif içi rehberlik etkinlikleri gerçeklestirilir. Etkinlikler; ögrencilerin psikolojik açidan saglikli, kendini taniyan, güven duyan, kendine uygun egitsel ve mesleki kararlar alabilen kisilerarasi iletisim becerileri gelismis, kendini dogru ifade edebilen, üretken ve yasamdan zevk alan bireyler olmalarina yardimci olma gibi amaçlara yönelik olarak düzenlenir. Ders araç gereçleri ve sinifin teknoloji donanimindan baska Rehberlik Birimimizin, hedeflenen kazanima yönelik ürettigi etkinlik ve dokümanlar kullanilir.
Ögrenci Seminerleri:
Egitim ve ögretim ergonomisine sahip mekânlarda çalismalarini sürdürür. Rehberlik Birimimiz toplanti odalarinda egitim ve seminerler düzenler. Büyüyen, gelisen, degisen çocuklarimiza; ögrenciligin ve gelecegin gerektirdigi donanim için sunumlar yapmaktayiz.
Ilkokul çagindaki ögrencilerimiz için sinif ve grup rehberligi disinda sunulan seminerler:
Veliye Rehberlik;
Rehberlik Birimimiz, velilerimizle bireysel görüsmeler ve egitim etkinlikleriyle bir araya gelir. Veli ile yapilan görüsmeler, velilerin kendi ihtiyaçlari dogrultusunda ya da Rehberlik Birimi'nin gerek gördügü durumlarda gerçeklestirilir. Ulasilabilir danismanlik ve yarar saglayan rehberlik hizmetlerimiz, velilerimizin, daha basarili anne- baba olmalari için sunulur.